dinsdag 4 december 2012

It's ok to be different: het boek

Vorige zaterdag heb ik samen met Carlo een eerste selectie gemaakt wat de foto's van het boek betreft. Aangezien het groot aantal afgedrukte foto's zijn we niet verder dan de helft geraakt en gaan we vrijdag verder. Dan liefst met nog een deel andere fotografen erbij.

Na de eerste selectie zal een verdere selectie volgen.. en een verdere... en verdere... tot we de juiste foto's voor het boek hebben.


Vervolgens kan ik verder aan mijn tekst werken. Hij is wel af maar moet nog wat herschreven en herschikt worden (met dank aan Sandrine Lambert voor het nalezen ervan). 

Dan komt echter nog de input die ik van de ouders en de kinderen nodig heb. M.n.:
  • Korte, kleine anekdotes, zowel over gelukkige als over diepe momenten.
    • een stukje uit een brief waar nieuws in stond (of mondeling nieuws) dat je aangegrepen heeft (of omgekeerd, heuglijk nieuws).
    • iets wat je geweldig vind aan je kind
    • heeft je kind iets aan (in) je veranderd?
    • iets leuks tussen broer en zus of iets over hun band
    • iets van oma of opa?
    • ...
  • Tekeningen of krabbels van de kinderen die iets zeggen over
    • zichzelf
    • hun handicap
    • hun gezin of een lid van het gezin
    • een leuke gebeurtenis (uitstap, verjaardag, ...)
    • ...
En DAN pas kan ik aan de lay-out beginnen.

Het boek is een begeleiding van een tentoonstelling over CP. In principe wil ik het graag verder opentrekken dan een gewone fototentoonstelling. Ik zou er een heuse installatie van willen maken. Met orthesen, leafsprings, strekkers, gipsen, filmpjes, enz.

Vanaf januari zou ik de hulp kunnen inroepen van een laatstejaarsstudente installatiekunst. That comes in quite handy zou ik zo zeggen. 

Of het hele gebeuren tegen juni af kan zijn weet ik niet. Het zou kunnen dat het zo'n vaart loopt, maar het blijft veel werk en ik mag niet uit het oog verliezen dat ik ook nog veel werk heb aan mijn bijkomende bachelorstudie.
Indien ik het niet af krijg, zal het voor juni 2014 zijn. Dat geeft mij wel extra speling om het nog beter in elkaar te steken en om extra foto's te nemen.
We zullen moeten afwachten wat de tijd ons brengt.

Zo isse da zou Floran zeggen.

1 opmerking:

  1. Hej Uschi,

    dit lijkt me een super project! Ik werk sinds september als GON-begeleidster met kinderen met een motorische beperking (ook sommige CP) Hou me op de hoogte!
    Groetjes
    Tine Wijnants

    BeantwoordenVerwijderen