maandag 5 augustus 2013

Prachtig gedicht van een mama

Toen ik nog jong was zat ik met Tilly in het middelbaar. Ik kon toen nog niet weten dat Tilly een 'brusje' was.
(Meer info over 'brussen' vind je op http://www.bijzonderebroerofzus.nl/site/brusjes/Home/)

De tweelingbroertjes van Tilly zijn geboren toen Tilly 7 was. Op de leeftijd van 1.5 jaar kreeg één van de twee broertjes iets aan zijn hersenen. Hij heeft daarvoor meer dan drie jaar in Leuven gelegen, verschillende operaties ondergaan e.d.
Hij werd echter nooit de oude. Hij is nu 35 en verblijft momenteel in een home.

Tilly's moeder (+) heeft destijds een tekst geschreven voor haar zoon, die nog steeds boven zijn bed in zijn kamer  hangt.
Het is zo'n mooie tekst, dat ik hem graag met jullie wilde delen.

Bedankt Tilly!


Mijn kind,
ik hou van jou zoals je bent,
ik hou van jou op elk moment.

Het leven is voor jou niet altijd makkelijk, 
maar elke stap die jij verovert, 
is voor mij een feest.
Ik jubel dan ,
maar jij juicht dan nog het meest.
Wij werken samen voor goed resultaat,
zo leer jij dingen ,
want jij begrijpt mij als ik praat.
De kleine vreugdes heb je mij geleerd,
vreugdes waarvan ik vroeger niets begreep.
Maar ja , 
het leven heeft eenieder anders in zijn greep.
En zij die zeggen , 
" och arme, wat is er met dat kind,
dat is niet pluis."
Wel kleintje , laat hen maar,
want jij ,
mijn kind,
jij bent voor mij geen kruis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten