maandag 2 april 2012

Bezoekje aan Fenne

Vandaag hebben mijn dochtertje en ik een bezoekje gebracht aan Fenne (8) in Turnhout. Fenne staat op de lijst voor de befaamde SDR-operatie. Op 19/04/2012 is het zover. Spannend wel allemaal. Ik wilde Fenne absoluut een keertje zien voor de operatie. Anders zou ik achteraf het verschil niet kunnen zien.
Photobucket
Fenne loopt eigenlijk wel goed. Je ziet wel dat ze niet loopt als andere kinderen, maar ze is erg stabiel en kan zich vlotjes voortbewegen. Ook de trap gaat ze helemaal alleen op en af. Ze heeft ook een heel goede rompstabiliteit. Je zou je afvragen waarom een kind dat zo goed te been is toch een SDR-ingreep moet ondergaan. Naar het schijnt is het omdat de heupen en botten na verloop van tijd toch verkeerd zouden groeien en dan zou men ingrepen moeten doen zoals botten keren en dergelijke. Dat is ook niet echt gewenst natuurlijk. Vandaar.. SDR. Ik ga Fenne een klein beetje opvolgen gedurende haar revalidatie om te kijken hoe het met haar gaat, hoe ze zich erbij voelt, hoe haar revalidatie verloopt en uiteraard.. ook om resultaat te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten