maandag 13 februari 2012

Move to improve

Via Pellenberg zelf vernam ik dat er een vzw bestaat die zich actief bezig houdt met de bewustmaking van C.P. en via deze weg ook probeert wat financiële steun te krijgen voor het project. Een mooi en noodzakelijk initiatief!

De peter van dit project is trouwens niemand minder dan Tom Boonen. Binnenkort zal er een site verschijnen op movetoimprove.be, maar ze is nog onder constructie. 

Ik vond ook de site movetoimprove.org:

MOVE TO IMPROVE is dus een ondersteuningsfonds voor kinderen met motorische (bewegings)problemen. Het doel van dit fonds is de optimalisering van de zorgen voor deze kinderen en het bewerkstelligen van duurzame oplossingen.
Meer over Move to Improve kunnen jullie hier lezen: Move to Improve

Woordje van Tom Boonen:

Via iemand uit mijn entourage ben ik heel toevallig met deze organisatie in contact gekomen. Na een aantal gesprekken met betrokken personen kwam ik meer te weten over deze afwijking en de diverse moeilijkheden waarmee de organisatie kampt.

Omdat ik vond dat deze kinderen alle steun moeten krijgen die ze verdienen, informeerde ik me bij prof. Guy Molenaers. Hij nodigde me uit voor een bezoek aan de afdeling en ik was meteen aangegrepen toen ik de kinderen zag.

Vooral toen ik de revalidatiekamer binnenging! Je moet weten dat een renner elke dag met zijn job bezig is. Maar weet je, deze kinderen doen net hetzelfde! Alleen doen ze dat niet om topprestaties te leveren, maar is dit voor hen een noodzaak om een normaal leven te leiden.

Ze zitten minimum twee uur per dag in de gymzaal. Niet voor een revalidatie van zes maanden, maar voor heel hun leven. Daar moet je gewoon bewondering voor hebben. Vooral omdat ze, in tegenstelling tot ons, het nooit een dagje wat kalmer aan kunnen doen. Ze moeten bewegen, anders gaan ze achteruit.

Bij mijn bezoek aan het ziekenhuis was ik echt onder de indruk van de toewijding van het personeel en het doorzettingsvermogen van die kinderen. Ik heb dan ook geen seconde getwijfeld en ben fier om als peter van dit fonds mijn steentje te kunnen bijdragen.

Ik probeer de kinderen zo veel mogelijk op te zoeken in het ziekenhuis om hen zo een hart onder de riem te steken. Om hen financieel te steunen zijn we met de stripreeks gestart. Alle opbrengsten hiervan gaan integraal naar de VZW Move To Improve.

Want geld blijft een belangrijke factor. Prof. Dr. Guy Molenaers heeft me al verteld dat ze vaak wandelen gestuurd worden door de overheid als er steun gevraagd wordt. Dit onderzoek is volgens hen te specifiek en steunen ze liever onderzoek in meer algemenere wetenschappen...

Met als resultaat dat de VZW Move To Improve op zoek moet naar privé. Alle initiatieven of ideeën om de VZW te steunen zijn dus van harte welkom!

Tom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten